Dyson Vassilias
hello@novarepublika.bg
Варна, България
15/10/2024

След поставянето на чип тунинг

Ето как работи това: имаме условна кутия, проектирана за въртящ момент от 250 N * m, а след настройка моментът се увеличава до 300 N * m. Известно време устройството ще работи без повреди, но рано или късно те определено ще се случат. Между другото, след чип тунинг собственикът на колата в повечето случаи губи фабричната гаранция. Специалните центрове, участващи в такава настройка, ще настояват, че промените в софтуера няма да бъдат забелязани по време на гаранционното обслужване, но все пак има възможност за такъв резултат.

Какви са параметрите, които ще се променят при поставянето на чип тунинг

След настройката на чип тунинга (етап 1 и след това), редица параметри за калибриране, съхранени в паметта на ECU, ще бъдат променени. Броят на промените след настройване на чип тунинга може да бъде до 20, а в случай на отделни версии на фърмуера може да бъде и повече.

Най-първо ще се случи корекция на:

  • Коефициент на излишък;
  • Параметри на байпасния клапан;
  • Коефициенти на калибриране;
  • Газоразпределителни фази.

За да разберете по-добре степента на промяната в паметта на ECU, ето частичен списък на промените в управлението на дизеловия двигател.

След етап 1 при настройките на чип тунинг се променят:

  • Времето за превключване на скоростната кутия;
  • Турбоограничителите, турбинното налягане и работен цикъл;
  • Начално време на инжектиране:
  • Ограничители на въртящ момент, температура, дим;
  • Параметри на отваряне на дросела и неговата чувствителност;
  • Мониторинг на ламбда сонда;
  • Основно налягане.

Както беше посочено в предишния раздел, след чип тунинг настройката двигателят може да се използва максимално, което се отразява на експлоатационния му живот. Ако е извършена висококачествена, обмислена настройка на чип тунинг, в съответствие с възможностите на силовия агрегат и трансмисията, няма какво да се страхувате – водачът използва пълния потенциал на двигателя в редки случаи.

По-голямата част от експлоатационния период на натоварването на уреда е само частично. Обикновено, ако чип тунингът е грешен и се опитва да извлече максимума от колата, първо страда скоростната кутия. Зададеният въртящ момент е неадекватен), но и двигателят го получава.

Интересен факт за чип тунинг е:

Въпреки само лекото увеличение на мощността след мигане на блока за управление на двигателя с естествено пълнене, колата става „по-бодра“.

Това се дължи на значително увеличение на въртящия момент, което става особено забележимо в зоната до 4000 об / мин. Общата динамика също се подобрява. Но пък за сметка на това при настройките на чип тунинг екологичните показатели се влошават, което има сериозно значение.

Comments are closed.