Dyson Vassilias
hello@novarepublika.bg
Варна, България
14/06/2024

Излишък от витамин B6

витамин B6

Защо е важен витамин В6

Витамин B6 (пиридоксин) е важен за нормалното развитие на мозъка и за поддържане на нервната и имунната система здрави. Хранителните източници на витамин B-6 включват домашни птици, риба, картофи, нахут, банани и обогатени зърнени храни. Витамин B-6 може да се приема и като добавка, обикновено като перорална капсула, таблетка или течност.

Хората, които имат бъбречно заболяване или състояния, които пречат на тънките черва да абсорбират хранителни вещества от храни (синдроми на малабсорбция), са по-склонни да имат дефицит на витамин B-6. Някои автоимунни заболявания, някои лекарства за епилепсия и алкохолната зависимост също могат да доведат до дефицит на витамин B-6. Това може да причини състояние, при което нямате достатъчно здрави червени кръвни клетки, за да пренасяте достатъчно кислород до тъканите на тялото (анемия), объркване, депресия и отслабена имунна система.

Дефицитът на витамин B-6 обикновено се съчетава с дефицит на други витамини от група B, като фолиева киселина (витамин B-9) и витамин B-12.

Препоръчително количество прием на витамин В6

Препоръчителното дневно количество витамин B-6 за възрастни на 50 и по-млади е 1,3 милиграма. След 50-годишна възраст препоръчителната дневна доза е 1,5 милиграма за жени и 1,7 милиграма за мъже.

Излишъкът на витамин B6 е рядка, но може да се получи от приема на високи дози добавки с витамин B6. Витамин B6 (пиридоксин) е от съществено значение за обработката (метаболизма) на въглехидрати, аминокиселини и мазнини (липиди), както и за нормалната нервна функция и за образуването на червени кръвни клетки. Също така помага да се поддържа кожата здрава. (Вижте също Преглед на витамините.)

Кои са естествените източници на витамина

Добрите източници на витамин B6 включват сушена мая, черен дроб, други меса, пълнозърнести зърнени култури, риба и бобови растения. Витамин B6 в много високи дози може да бъде предписан за такива нарушения като синдром на карпалния тунел или предменструален синдром, въпреки че има малко доказателства за ползата.

Симптоми на излишък на витамин

Приемането на много високи дози витамин В6 може да увреди нервите (наречено невропатия). Причинявайки болка и изтръпване в стъпалата и краката. Хората може да не са в състояние да определят къде са ръцете и краката им (усещане за позиция) и да усещат вибрации. Така ходенето става трудно.

Диагностика на излишък на витамин

Диагнозата на токсичността на витамин B6 се основава на симптомите и дали лицето има анамнеза за приемане на високи дози.

Лечение на излишък на витамин B6

Лечението на токсичността на витамин включва спиране на добавките с витамин B6. Възстановяването от това разстройство може да е бавно и хората може да продължат да имат известни затруднения при ходене.

Comments are closed.