Dyson Vassilias
hello@novarepublika.bg
Варна, България
14/06/2024

Етапи на видеозаснемането

Етапи на видеозаснемането

Етапи на видеозаснемането. Всеки от тези етапа на видеозаснемане на свой ред е съставен от последователни компоненти. Разбира се, всяко студио е разработило технологии за видео продукция. Те се състоят от броя на специалистите в персонала, наличието на едно или друго техническо оборудване, опит (или липса на такъв) за съвместна работа и други фактори. Всичко това заедно създава индивидуален стил.

Следването на определен алгоритъм значително ускорява процеса и гарантира висококачествен продукт, отговарящ на посочените изисквания. След това ще обясним защо.

Подготвителени етапи на видеозаснемането

Първият етап от работата върху видеоклип за всякакви цели трудно може да бъде надценен. На този етап нашата задача е да „положим основата“, да изберем правилната посока за по-нататъшно видео производство. Състои се от:

1 Проучване на индустрията и целевата аудитория на клиента.
2 Развитие на идеи, мозъчна атака.
3 Избор на концепция.
4 Писане на сценарий и текст.
5 Изпълнение на разкадровка.
6 Оглед (избор) на място, избор на оборудване.
7 Кастинг на актьори, статисти, костюми, локации, репетиции.
8 Изчисляване на оценки.
9 Сключване на споразумение.

Запознаване с дейността на клиента, за когото ще извършваме видеозаснемането по поръчка

Ние полагаме старание в това да разберем възможно най-много информация за бранша и дейността на лицето, което се свързва с нас при личната ни среща с него.

За нас е важно той ясно да очертае целите и задачите на видеото, бюджета и предвидените канали за промоция. Освен това е по-добре да научите от първа ръка за предимствата на даден продукт/компания, нейните характеристики, иновации и т.н. Всеки нюанс може да формира основата на бъдещ сценарий, следователно, колкото по-вярна информация научим, толкова по-добър ще бъде резултатът.

Ако клиентът не може да отдели време за среща или се довери на нашата експертиза, ние ще използваме бриф с максимален брой въпроси, предоставени от препоръки. По-нататъшните одобрения на всички етапи на процеса по видеозаснемането също се извършват дистанционно.

След това започваме самостоятелно да изучаваме уебсайта на клиента и съществуващите видео материали в социалните мрежи. Потапянето в темата определено носи добри резултати –за предстоящето видеозаснемане- това е както възможност за оценка на конкурентите, така и за определяне на целевата аудитория.

Разработване на идеи и постигане на концепция относно видеозаснемането

Когато е събрана достатъчно информация, можете да преминете към обсъждане на опции. Взимаме предвид максимално логлайна, с който е дошъл клиентът. Ако няма предложения от негова страна, екипът на студиото с участието на маркетинг специалист и сценарист се заема с работата. Въз основа на задачата се създават няколко разработки наведнъж, като клиентът впоследствие избира основната. Това ще бъде творческата концепция на филма.

Писане на сценарий и текст за поръката на видеозаснемане

Имайки ясна представа за обекта на презентацията/рекламата, предвиденото значение, стратегия, жанр, започваме да пишем сценарий. Въз основа на същите съображения ние привличаме специалисти от различни посоки, тъй като това може да бъде сценично, комбинирано, анимирано видео или инфографика. Копирайтърът-сценарист, под ръководството на маркетолога, пише първоначалния гласов текст в съответствие с основната идея. Вижте тук повече за нашата работа по изработка на видео клипове.

Comments are closed.